Algemene info Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Margriet en Hans Derksen - WaarBenJij.nu Algemene info Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Margriet en Hans Derksen - WaarBenJij.nu

Algemene info Vietnam

Door: Margriet Derksen

Blijf op de hoogte en volg Margriet en Hans

19 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Ligging

Vietnam is gelegen in Zuidoost-Azië en wordt in het noorden begrenst door China, door Cambodja in het zuidwesten en door Laos in het noordwesten. Het land kent een enorme kustlijn aan de oostzijde van ruim 1650 kilometer, drie verschillende klimaatzones, koud in t noorden en warm in t zuiden en hierdoor een enorm divers landschap. Vietnam is ruim 8 keer groter dan Nederland. De Mekong delta alleen al heeft dezelfde grootte als Nederland.

Inwoners
Vietnam telt ca. 85 miljoen inwoners, waarmee het tot de top vijftien van meest bevolkte landen ter wereld behoort. De gemiddelde bevolkingsdichtheid bedraagt ongeveer 250 inwoners per km2 waarvan de kustvlakten, de Mekongdelta en de Rode Rivierdelta (meer dan 1000 inwoners per km2) de grootste bevolkingsdichtheid hebben.

Oorlog
De oorlog in Vietnam ( 1 november 1955 - 30 april 1975) heeft overal zijn sporen nagelaten. Tijdens onze reis zullen we hier op terugkomen.

• 28 Februari 2014 - 14:48

Janneke:

Leuk om jullie te kunnen volgen. Fijne vakantie xxx

• 28 Februari 2014 - 15:33

Theo:

Ga jullie zeker volgen.
    Fijne reis toegewenst!
    Theo en Armin

• 28 Februari 2014 - 15:34

Henk Maasen:

Bedankt voor dit leuke aanbod .
    En goede reis !!
    Henk Maasen

• 28 Februari 2014 - 16:17

Brigit:

Leuk. Wil alles horen!!

• 28 Februari 2014 - 16:53

Dini/peter:

Gaan we doen!
    Veel plezier en goede reis.

• 28 Februari 2014 - 17:27

Sylvia:

Goede reis, veel plezier daar en ik volg je, gezellig!

• 28 Februari 2014 - 18:26

Christel :

Hele fijne vakantie liefs van ons xx

• 28 Februari 2014 - 18:36

Elly Benjamins:

Ik wens jullie een hele fijne reis en verblijf in Vietnam,en ik hoor graag hoe jullie het maken.xx

• 28 Februari 2014 - 20:28

Albertina:

He jongelui geniet van jullie mooie vakantie en maak mooie foto's.
    lekker eten en een mooi een mooi natuur.

een fijne vlucht,
    liefs xx

• 01 Maart 2014 - 09:15

Jo En Ria Velthuizen:

hallo Hans en Margriet we wensen jullie een onvergetelijke vakantie en we willen jullie graag volgen op de reis

• 01 Maart 2014 - 11:49

Annette:

Leuk om jullie berichten te volgen! Dus ik heb me aangemeld. Ik wens jullie een fantastische reis naar Vietnam. xxx

• 01 Maart 2014 - 23:45

Adrie En Marian:

fijne vakantie geniet er van jullie hebben het verdiend

• 02 Maart 2014 - 12:37

Odilia En Gerard:

Leuk dat we jullie mogen volgen. Geniet ervan. Veel plezier.

• 03 Maart 2014 - 19:04

Rettie:

Hallo ,
    lieverds ,een hele fijne vakantie en ik ga jullie volgen. passen jullie goed op je zelf. Heel veel liefs XXX> TOT OVER EEN PAAR WEKEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 03 Maart 2014 - 19:36

SonJac:

Ga er onbeschoft van genieten!!

• 04 Maart 2014 - 13:07

Samantha :

Een hele fijne vakantie samen geniet ervan !!